SAS (Survivability & Stand alone) - Λύση για τηλεφωνικά κέντρα 

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε αναλυτικά διάφορα σενάρια για τη λύση SAS (Survivability & Stand alone) που χρησιμοποιείται τόσο για κλασσικά τηλεφωνικά κέντρα όσο και για cloud VoIP τηλεφωνία είτε με αναλογικές γραμμές είτε με γραμμές SIP / VoIP.

Τι είναι το SAS;

Δεν είναι τηλεφωνικό κέντρο, αλλά μπορεί να παρέχει κάποιες βασικές λειτουργίες, γνωστές από τηλεφωνικά κέντρα, όπως σύνδεση σε διαφορετικούς παρόχους, κλήσεις μεταξύ των συνδεδεμένων συσκευών, ευέλικτη δρομολόγηση κλήσεων ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των συνδεδεμένων γραμμών και ring groups.

Επιτρέπει την ταυτόχρονη σύνδεση τοπικού παρόχου (αναλογική γραμμή ή SIP trunk) και τη σύνδεση παρόχου ΙΡ τηλεφωνίας μέσω διαδικτύου. Οι κλήσεις από τις τοπικές γραμμές μπορούν να δρομολογηθούν στον πάροχο ΙΡ τηλεφωνίας και από εκεί στις ΙΡ τηλεφωνικές μας συσκευές. Σε περίπτωση που χαθεί η σύνδεση με το διαδίκτυο, οι συσκευές συνεχίζουν να λειτουργούν και μπορούν να καλούν η μία την άλλη, όπως μπορούν να χρησιμοποιούν και τον τοπικό πάροχο.

Πολλοί ήταν συνηθισμένοι να χρησιμοποιούν για ευκολία την παράλληλη σύνδεση των αναλογικών τηλεφωνικών συσκευών, για να χτυπούν ταυτόχρονα σε περίπτωση εισερχόμενης κλήσης. Τώρα, την εποχή των ΙΡ συσκευών αυτό είναι λίγο δύσκολο και βασικά απαιτεί τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο έχει και κάποιο κόστος αλλά ίσως είναι και δύσκολο στη ρύθμισή του. Το SAS μας διευκολύνει πάρα πολύ, όχι μόνο λόγο της τιμής του, αλλά και λόγω της ευκολίας εγκατάστασης.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Υποστηρίζονται διάφορα σενάρια

Για την καλύτερη και ευκολότερη περιγραφή, θα χρησιμοποιήσουμε στα παρακάτω παραδείγματα την υπηρεσία ΙΡ τηλεφωνίας OmniVoice.

Σενάριο Α:  Όλα στον αυτόματο


Περιγραφή: Η αρχικές ρυθμίσεις της συγκεκριμένης συσκευής αλλά και των τηλεφωνικών συσκευών της Flyingvoice επιτρέπουν την τελείως αυτόματη ρύθμισή τους. Οι εσωτερικοί αριθμοί που χρησιμοποιούνται είναι τριψήφιοι και ξεκινούν από το 601.

Συνδεσμολογία: Συνδέουμε τη θύρα WAN στο τοπικό δίκτυο, στο οποίο πρέπει να είναι συνδεδεμένες και οι τηλεφωνικές μας συσκευές. Μόλις η συσκευή SAS ξεκινήσει, είναι έτοιμη να ρυθμίσει τις συσκευές μας. Αν θέλουμε να το επιταχύνουμε, κάνουμε επανεκκίνηση στις τηλεφωνικές συσκευές. Εντός μερικών λεπτών όλες οι συσκευές θα αναγνωριστούν και θα λάβουν αυτόματα τις βασικές ρυθμίσεις.

Τη σύνδεση προς τον πάροχο (εδώ OmniVoice) θα πρέπει να τη ρυθμίσουμε εμείς από τη σελίδα διαχείρισης της συσκευής. Έχουμε στη διάθεσή μας δύο αναλογικές θύρες FXO καθώς και 5 SIP trunks.


H προσφορά της Omninet για 2 VoIP τηλέφωνα και το FTA 5120 της Flyingvoice είναι εδώ.


Σενάριο Β:   Χρήση Cloud τηλεφωνικού κέντρου (cloud pbx)


Πριν: Οι συσκευές συνδέονται (register) σε πάροχο Cloud τηλεφωνικού κέντρου, π.χ. OmniVoice

Μετά το SAS: τοποθετούμε τη συσκευή αυτή στο δίκτυο και κάνουμε μόνο μία αλλαγή στις ρυθμίσεις των συσκευών: ρυθμίζουμε ως outbound proxy την ΙΡ του SAS.

Για κάθε σύνδεση ΙΡ τηλεφώνου που επιβεβαιώνεται από το Cloud τηλεφωνικό κέντρο, το SAS κρατάει κάποια στοιχεία, π.χ. τον αριθμό της συσκευής, Σε περίπτωση διακοπής της διαθεσιμότητας του Cloud κέντρου (π.χ. διακοπή της σύνδεσης με το διαδίκτυο), οι κλήσεις μεταξύ των συσκευών δρομολογούνται από το SAS. Κλήσεις προς άλλα δίκτυα μπορούν να δρομολογηθούν είτε μέσω των αναλογικών γραμμών είτε μέσω άλλων SIP trunks, εφόσουν λειτουργούν οι αντίστοιχες συνδέσεις.


Μην χάσεις την προσφορά της Omninet για 2 VoIP τηλέφωνα και το FTA5120 - SAS της Flyingvoice, κάνοντας κλικ εδώ.


Σενάριο Γ: έχω τοπική γραμμή και θέλω να την χρησιμοποιήσω με Cloud τηλεφωνικό κέντρο.

Πολλοί "κλασσικοί' πάροχοι επιτρέπουν τη σύνδεση στην υπηρεσία τηλεφωνίας τους μόνο μέσω της δικής τους γραμμής που μας παρέχουν στο χώρο μας. Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε υπηρεσία Cloud τηλεφωνικού κέντρου με τη συγκεκριμένη γραμμή, αυτό ήταν δύσκολο. Με το SAS αυτή η λειτουργία είναι πανεύκολη. Ρυθμίζουμε όλες τις εισερχόμενες κλήσεις να δρομολογούνται στο Cloud κέντρο. Από εκεί και πέρα απολαμβάνουμε τις υπηρεσίες του Cloud κέντρου.

Εάν έχετε την οποιαδήποτε απορία μπορείτε να καλέσετε στο 210 95 36 360 ή να επικοινωνήσετε μέσω email στο omninet@omninet.gr


Τώρα που έμαθες ποια είναι τα σενάρια για το SAS, είναι η ευκαιρία να δεις και την προσφορά μας.